Mijn naam is Stephanie, ik ben 50 jaar en woon in Soest samen met mijn vriend, onze dochter van 17 en zoon van 15. Ik hou van gezelligheid, op stap gaan met vrienden en lekker eten. Sportief ben ik ook, ik doe geregeld aan hardlopen en tennis. Van het lezen van een boek kan ik enorm genieten.
Nadat ik de opleiding Hotelmanagement in Eindhoven heb gedaan, heb ik 4 jaar in Zuid-Frankrijk aan de kust gewoond en gewerkt. Na een geweldig leuke periode kwam ik terug in Nederland en ben in een hotel gaan werken.
Al gauw kwam ik erachter dat ik liever een kantoorbaan wilde. Ik kwam bij TV producent Endemol International terecht waar ik verschillende functies heb bekleed. In 2001 kwam ik op de intranet afdeling terecht waar mijn online avontuur begon. In eerste instantie zetten mijn collega’s en ik het intranet op, vulden het en daarna vormden we een redactie. Elke dag verzamelden we het laatste nieuws op het gebied van televisie programma’s, schreven hier artikelen over en publiceerden dat op het intranet en verstuurden we nieuwsbrieven naar de gebruikers.
In 2005 startte ik bij A.S. Watson (oa. Kruidvat / Trekpleister / ICI PARIS XL) als Content Manager Internet en was ik oa. verantwoordelijk voor alle content op de website van www.kruidvat.nl. Ook het samenstellen van de wekelijkse promotieplanning en het samenstellen en versturen van de nieuwsbrieven behoorde tot mijn taken. Van 2008 tot 2021 heb ik als Projectleider Internet mooie projecten mogen leiden. Enkele voorbeelden: lancering van het volledige assortiment online, verbeteren Kruidvat fotoservice, implementeren nieuwe website/webshop functionaliteiten en white label shops.
Vanaf 2014 was ik in de rol van Webshopmanager eCommerce mede verantwoordelijk voor het realiseren van doelstellingen als omzet, bezoekersaantallen, conversie. Daarnaast coordineerde, optimaliseerde en evalueerde ik grote marketing campagnes zoals Black Friday. Dagelijks zorgde ik voor een optimale e-commerce keten (van inkoop tot logistiek) en was ik altijd op zoek naar optimalisatie mogelijkheden. Gedurende de laatste jaren van mijn bijna 15-jarige loopbaan bij A.S. Watson speelde ik een belangrijke verbindende rol tussen de afdeling Webshop en DevOps. Ik verzamelde alle wensen voor de webshops, werkte deze uit en zorgde ervoor dat dit gebouwd werd, getest en uiteindelijk uitgerold werd.
Na een heerlijke break die door corona wat langer duurde dan gepland, ben ik voor mezelf begonnen. Eerst heb ik een paar kleine opdrachten gedaan zoals het bouwen van een nieuwe website en voor een webshop voor die overhemden advies uitgebracht om de usability en de content te verbeteren. Vervolgens heb ik een half jaar als interim Webshop Manager de 5 webshops van Alpine Hearing Protection beheerd en geoptimaliseerd. Ook heb ik een marketing kalender opgezet en was ik verantwoordelijk voor het rapporteren van de resultaten van de 5 webshops. Direct daarna ben ik bij Praxis Doe-Het-Zelf Center als interim Webshop Manager gestart. Ik was verantwoordelijk voor het rapporteren en presenteren van de wekelijkse resultaten. Daarnaast monitorde ik de belangrijkste funnels/customer journeys en bepaalde ik samen met de CRO specialist de gewenste shopverbeteringen en A/B tests. Ook schakelde ik dagelijks met Supply chain om te zorgen voor een optimale beschikbaarheid van alle producten en was ik continue op zoek naar mogelijkheden om de webshop nóg beter en klantvriendelijker te maken.
Daarna ben ik gevraagd om als Senior E-mail Marketeer bij Praxis Doe-Het-Zelf Center de nieuwsbrieven te verzorgen op interim basis. Naast het bepalen van de inhoud, het maken en versturen van de mails deed ik hier ook A/B testen mee. Na analyse gebruikte ik de learnings in volgende mails. Ook personaliseerde ik de mails op basis van beschikbare persoonsgegevens zoals interesses.
Vervolgens ben ik me bezig gaan houden met geautomatiseerde e-mail campagnes zoals een welkomstcampagne voor nieuwe Praxis Plus leden, een verjaardagscampagne en heb ik nieuwe geautomatiseerde campagnes geïnitieerd en opgezet. De campagne waar ik het meest trots op ben is de Buying Intent campagne die mails stuurt naar klanten die bepaald gedrag op de website, in de Praxis Plus app of in wekelijke nieuwsbrieven lieten zien. Aan dit gedrag kon ik afleiden dat ze in een bepaald product geïnteresseerd zijn. Ik zorgde ervoor dat ze mails ontvingen met uitleg over dat product. Denk aan info over waar ze op moeten letten bij het kopen, de voor-en nadelen, maar ook tips en uitleg hoe ze met dat product aan de gang kunnen gaan. Bijvoorbeeld: een klant browsed op een pagina over laminaat. Klant ontvangt vervolgens een mail met uitleg over wat laminaat is, wanneer je voor laminaat kiest, uitleg over de verschillende types, instructievideo over hoe je laminaat zelf kunt leggen etc. Deze mails zijn enorm succesvol en inmiddels heb ik er meer dan 30 van gemaakt en geoptimaliseerd.