Mijn naam is Stephanie, ik ben 50 jaar, woon met mijn vriend, onze dochter van 17 en zoon van 15 in Soest.
Nadat ik de opleiding Hotelmanagement in Eindhoven heb gedaan, heb ik 4 jaar in Zuid-Frankrijk aan de kust gewoond en gewerkt. Na een geweldig leuke periode kwam ik terug in Nederland en ben in een hotel gaan werken.
Al gauw kwam ik erachter dat ik liever een kantoorbaan wilde. Ik kwam bij TV producent Endemol International terecht waar ik verschillende functies heb bekleed. In 2001 kwam ik op de intranet afdeling terecht waar mijn online avontuur begon. In eerste instantie zetten mijn collega’s en ik het intranet op, vulden het en daarna vormden we een redactie. Elke dag verzamelden we het laatste nieuws op het gebied van televisie programma’s, schreven hier artikelen over en publiceerden dat op het intranet en verstuurden we nieuwsbrieven naar de gebruikers.
In 2005 startte ik bij A.S. Watson (oa. Kruidvat / Trekpleister / ICI PARIS XL) als Content Manager Internet en was ik oa. verantwoordelijk voor alle content op de website van www.kruidvat.nl. Ook het samenstellen van de wekelijkse promotieplanning en het samenstellen en versturen van de nieuwsbrieven behoorde tot mijn taken. Van 2008 tot 2021 heb ik als Projectleider Internet mooie projecten mogen leiden. Enkele voorbeelden: lancering van het volledige assortiment online, verbeteren Kruidvat fotoservice, implementeren nieuwe website/webshop functionaliteiten en white label shops.
Vanaf 2014 was ik in de rol van Webshopmanager eCommerce mede verantwoordelijk voor het realiseren van doelstellingen als omzet, bezoekersaantallen, conversie. Daarnaast coordineerde, optimaliseerde en evalueerde ik grote marketing campagnes zoals Black Friday. Dagelijks zorgde ik voor een optimale e-commerce keten (van inkoop tot logistiek) en was ik altijd op zoek naar optimalisatie mogelijkheden. Gedurende de laatste jaren van mijn bijna 15-jarige loopbaan bij A.S. Watson speelde ik een belangrijke verbindende rol tussen de afdeling Webshop en DevOps. Ik verzamelde alle wensen voor de webshops, werkte deze uit en zorgde ervoor dat dit gebouwd werd, getest en uiteindelijk uitgerold werd.
Na een heerlijke break die door corona wat langer duurde dan gepland, ben ik voor mezelf begonnen. Eerst heb ik een paar kleine opdrachten gedaan zoals het bouwen van een nieuwe website en voor een webshop voor die overhemden advies uitgebracht om de usability en de content te verbeteren. Vervolgens heb ik een half jaar als interim Webshop Manager de 5 webshops van Alpine Hearing Protection beheerd en geoptimaliseerd. Ook heb ik een marketing kalender opgezet en was ik verantwoordelijk voor het rapporteren van de resultaten van de 5 webshops. Direct daarna ben ik bij Praxis Doe-Het-Zelf Center als interim Webshop Manager gestart. Ik was verantwoordelijk voor het rapporteren en presenteren van de wekelijkse resultaten. Daarnaast monitorde ik de belangrijkste funnels/customer journeys en bepaalde ik samen met de CRO specialist de gewenste shopverbeteringen en A/B tests. Ook schakelde ik dagelijks met Supply chain om te zorgen voor een optimale beschikbaarheid van alle producten en was ik continue op zoek naar mogelijkheden om de webshop nóg beter en klantvriendelijker te maken.